پرستاري پرستاري .

پرستاري

پرستار در منزل

پرستار، فردي است كه در زمينه اصول علمي و مهارتهاي حرفه‌اي مراقبت، درمان و آموزش بيماران تحصيل كرده و در آن مهارت داشته باشد.هرچند در گذشته به تمام مراقبين بيماران و ناتوانان پرستار مي‌گفتند ولي امروزه پرستار و يا مراقبت از بيمار ، سالمند و كودك بايد تحصيلات آكادميك داشته باشد و يا حداقل در اين زمينه آموزش هاي لازم را با مجوز هاي قانوني اخذ كرده باشد.
پرستار نمي‌تواند مركز درماني مستقلي داشته باشد بلكه در مراكز درماني تاسيس شده مانند بيمارستان، درمانگاه،مراكز پرستاري در منزل  و يا مطب عضوي از تيم درماني است. در ايران سازمان نظام پرستاري به عنوان سازمان صنفي پرستاران مي‌باشد.
پرستاري در منزل يك نوع از مراقبت هاي در خانه و خانواده را براي افراد جامعه اعم از كودك ، سالمند و بيمار فراهم مي كند. محيطي امن و آشنا براي فردي كه نيازمند خدمات پرستاري است ، كمك پرستاران و يا پرستاران به صورت 24 ساعته در دسترس هستند ، احساس آرامش و امنيت در منزل مسكوني خود به همراه خدمات مراقبتي و درماني ارايه شده توسط پرستاران آموزش ديده مي تواند براي هر شخصي كه نياز به پرستاري و مراقب دارد لذت بخش و باعث افزايش روحيه او شود.
در كشورهاي پيشرفته دنيا خدمات مراقبتي ، پرستاري در منزل به صورت علمي و آكادميك در مراكز معتبر آموزش داده مي شود ، اين پرستاران و مراقبين آموزش ديده طيف وسيعي از اطلاعات از جمله رفتار با كودكان ، سالمندان و بيماران ، كمك هاي اوليه ، مديريت خانواده و حرفه مددكاري و... را به صورت آكادميك آموزش ديده و در مرحله بعد ، از طرف مراكز معتبر و داراي مجوز هاي قانوني كشور متبوع براي خدمت رساني به منازل خانواده ها وارد مي شوند.
يكي از اهداف اصلي تاسيس چنين مراكزي ايجاد اشتغال براي پزشكان ، پيراپزشكان و پرستاران و كليه اقشار جامعه علاقه مند به آموزش هاي پرستاري و مراقبتي است. از ديگر اهداف اين مراكز مي توان به بالا سطح رفاه اجتماعي ، كاهش هزينه‌هاي مراقبتي جامعه ، بهبود كيفيت خدمات پرستاري ، كاهش دوران نقاهت و توان بخشي اشاره نمود.
از آنجايي كه مراكز پرستاري در منزل نوع خدمتي كه ارايه مي دهند به صورت مستقيم با حريم شخصي خانواده ها سر و كار دارد ، پرستاران و مراقبين در ارتباط با آنها بايد در سطح بالايي آموزش هاي لازم را در اين زمينه ديده باشند، فلذا وجود آموزشگاه هاي اختصاصي جهت تامين نيروي انساني متخصص در مراكز پرستاري و مراقبتي در منزل براي اين مراكز امري ضروري به نظر مي رسد.
خدمات پرستاري در منزل سعي در ايجاد يك سيستم ارجاع كوچك دارد. هر بيمار ، سالمند و يا كودك پس از تماس تحت نظر يك مشاور ( پرستار) عمومي خواهد بود و بعد به يكي از متخصصان ما (كارشناسان برون سازماني) معرفي مي شود.پس از آن متخصص و تيم پرستاري مسووليت مشترك را به عهده مي گيرند. جز مهم اين طرح ، صرفه جويي در هزينه كلاني است كه خانواده ها از پرستاري و مراقبت در خارج از منزل خود بايد متحمل شوند..طيف وسيعي از استفاده كنندگان خدمات پرستاري ، مراقبتي در منزل را سالمندان ،كودكان و يا بيماران با محدوديت حركتي ، مبتلايان به بيماري هاي مزمن يا صعب العلاج و يا افراد End Stage  تشكيل مي دهند، زنان باردار، نوزادان و بيماران رواني ميتواند از استفاده كنندگان از مراكز مراقبتي ، پرستاري در منزل باشند.
مركز پرستاري، مراقبتي سلامت اول با رويكرد آموزش محور و مجوز رسمي از دانشگاه علوم پزشكي و با تجربه بيش از 5 سال در اين زمينه با كادري مجرب و تحصيلكرده آمادگي ارايه خدمات با استانداردهاي جهاني را دارا مي باشد . ما مفتخريم اعلام كنيم با داشتن آموزشگاه اختصاصي معتبر ، نيروي هاي پرستاري و مراقبتي هزاران نفري و كارشناساني مجرب و آموزش ديده به عنوان بزرگترين و معتبر ترين مركز ارايه خدمات پرستاري ، درماني و مراقبتي در ايران هستيم .


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ساعت: ۰۲:۵۴:۱۱ توسط:مينا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :