پرستاري پرستاري .

پرستاري

تفاوت پرستار كودك و پرستار سالمند

پرستاري از كودك و پرستاري از سالمند درهردو، احساس نقش اصلي را ايفا مي كند ولي تفاوت هايي بين اين دو نيز وجود دارد. در اينجا تفاوت هاي پرستاري از كودك و پرستاري از سالمند در منزل را بيان مي كنيم.
تفاوت هاي پرستار كودك و پرستاري از سالمند در منزل | پرستاري در منزل | مراقبت در منزل | پرستاري از كودك
تفاوت هاي پرستاري از كودك و پرستاري از سالمند در منزل
پرستاري از كودك شوق و ذوق دارد و پرستار از اين كار خوشحال است و روحيه اش بهتر مي شود ولي در پرستاري ازسالمند در منزل معمولا با غر زدن بي دليل سالمندان مواجه مي شويم و درد و رنج سالمندان در روحيه فرد تاثير مي گذارد. اين افراد كساني هستند كه عمر خود را صرف بزرگ كردن فرزندانشان كرده اند اما در زمان پيري توسط آن ها رها شده اند. بنابراين از لحاظ روحي آسيب ديده اند.پرستاري از كودك به گونه اي است كه از زماني كه فرزند شما به دنيا مي آيد تا زمان رفتن از دانشگاه ممكن است ادامه پيدا كند اما براي پرستاري از سالمند در منزل اينگونه نيست. سالمند اصولا دور از منزل شما هستند زيرا مي خواهند در خانه خود زندگي كنند. هم چنين به خاطر شرايط جسمي و روحي، نياز به پرستاري غير از فرزندان خود دارد.صحبت كردن و بحث كردن با كودك براي پرستاري از كودك راحت تر از بحث كردن با سالمندان است. سالمندان به خاطر شرايط سني كه دارند، كمتر انعطاف پذير بوده و اصولا حرف خود را تنها قبول دارند. پرستاري ازسالمند در منزل به گونه اي است كه سالمند معمولا يك دنده بوده و حرف پرستار خود را گوش نمي دهند. بنابراين براي پرستار كودك چنين مشكلاتي نداريم و راحت تر مي توانيم با كودك كنار بياييم.پرستاري از كودك به انسان اميدواري مي دهد زيرا كودك همواره در حال رشد است و ثمره زحمات خود را مي بيند ولي پرستاري از سالمند در منزل به گونه است كه با وجود مراقبت در منزل و پرستاري در منزل از سالمند ، شرايط جسماني سالمند روز به روز تحليل مي رود.هزينه نگهداري سالمند در منزل از قيمت پرستار كودك بيشتر مي باشد. بايد هزينه نگهداري سالمند در منزل از سال هاي قبل توسط فرزندان پس انداز شود تا در چنين مواقعي به مشكل برخورد نكرد.وجود خواهر يا برادر براي پرستاري از كودك زياد تفاوتي براي فرد نمي كند ولي داشتن برادر يا خواهري براي پرستاري از سالمند در منزل ، به فرد آرامش خاطر مي دهد و پرستاري از سالمند را راحت تر مي كند.سالمندان كساني بودند كه در تمام عمرشان و موقع نگهداري از فرزندان، به ما ميگفتند چه كاري انجام دهيم و ما فقط بايد اطاعت ميكرديم ولي در موقع پرستاري از سالمند ، فرزندان بايد ها و نبايدها را براي والدين خود مشخص مي كنند. مشخص است كه اين موضوع براي سالمندان سخت و غير قابل قبول است. براي همين ممكن است باعث دلخوري و ناراحتي آن ها را فرزندان شود.پرستاري از سالمند در منزل به گونه است كه بايد با داروهاي زيادي كه سالمند دارد، شرايط جسمي و روحي او را بهبود داد يا حداقل از سرعت پيشرفت بيماري كم كرد اما پرستاري از كودك چنين مشكلاتي را ندارد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۳:۳۴:۳۵ توسط:مينا موضوع:

نگهداري كودك

كودكان بسيار معصوم هستند و احتياج به مراقبت و نگهداري دارند اين توجه اول بايد از طرف خانواده اگر خانواده زمان كمتري براي كودك دارند بهتر است با پرستار كودك كه متخصص در اين كار است كودك خود را تربيت كند. كودكان حساسن و نگهداري كودك كار راحتي نيست توجه به تربيت كودك از عوامل مهمي است كه يك خانواده در هنگام تربيت فرزند بهتر است توجه به اين موضوع را از ياد نبرد.

بهتر است در انتخاب پرستار خود دقت كنيد چه دوره هايي را گذرانده است و عقايدش با شما يكي است يا نه اين كه پرستار كودك بچه شما را با عقايد و رويه خود پرورش دهد ممكن است براس شما و خانواده شما مشكل ساز شود و شما نتوانيد با كودك خود ارتباط درستي داشته باشيد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۲۶:۵۱ توسط:مينا موضوع:

مزايا و معايب استخدام پرستار كودك

نگهداري كودك در منزل مزايا و معايبي دارد. اكثر والدين نگران فرزند خود در اين زمينه هستند و نمي توانند به هركسي اعتماد كنند. از طرفي به دلايلي كه دارند، ترجيح مي دهند كودك را از سنين پايين در مهد كودك نگذارند. اگر بخواهيم به صورت مختصر معايب و مزاياي استخدام پرستار كودك در منزل را بيان كنيم، مي توان به موارد زير اشاره كرد:
والدين صبح‌ها دغدغه ندارند كه لباس فرزند را براي رفتن به مهد كودك بپوشانند و وسايلش را آماده كنند.استخدام پرستار كودك در منزل ، باعث مي شود فرزند در محيط منزل بماند و خواب و خوراكش مي تواند طبق برنامه باشد و طبق برنامه‌ي شما بخورد و بخوابد.استخدام پرستار كودك در منزل و با وجود پرستار كودك ، برنامه ريزي انعطاف بيشتري دارد و مي توان برنامه خود را با پرستار كودك تنظيم كرد يا بعضي اوقات تغيير داد اما مهدكودك اينگونه نيست.براي پرستار بچه نمي توان به هركسي اعتماد كرد و بايد از يك مركز پرستاري از كودك ، نگهداري سالمند ، پرستاري در منزل و مراقبت در منزل كه داراي نيروهاي با تجربه است براي اين منظور استفاده كرد.پرستاري در منزل 
اگر از پرستار خود راضي نبوديد، مي توانيد از طريق مركز پرستاري در منزل و پرستاري از كودك كه پرستار را استخدام كرده است ، اقدام كنيد و آن ها جايگزين مناسب ديگري براي شما پيدا كنند.هم چنين شما مي توانيد  با استخدام پرستار كودك در منزل ، ساعات حضور در منزل را براي پرستار كودك مشخص كنيد. ساعاتي كه پرستار نميتواند در منزل حضور داشته باشد چه به صورت موقتي و چه دائمي ، مي توانيد از پرستار ديگري استفاده كنيد و پرستار جايگزين داشته باشيد.مراقبت در منزل از كودك و استخدام پرستار كودك در منزل باعث مي شود كه كودك كمتر با كودكان همسن خود در ارتباط باشد و مانند مهدكودك نيست. براي جبران اين مسئله و جلوگيري از مشكلات بعدي، مي توانيد كودك را در كلاس هاي ديگري مانند نقاشي يا آموزشي ثبت نام كنيد يا او را به گردش ببريد تا با كودكان ديگر در تعامل و ارتباط باشد. اين موضوع را با مركز پرستاري از كودك در ميان بگذاريد.هزينه پرستاري و مراقبت در منزل از كودك بالا مي باشد ولي به دليل مزايايي كه دارد والدين شاغل ترجيح مي دهند چنين هزينه اي را پرداخت كنند و به خاطر كودك مجبور شوند شغل خود را كنار بگذارند.چون كه مراقبت در منزل ،  پرستاري در منزل ، نگهداري سالمند و پرستاري از كودك از مشاغل خانگي به شمار مي آيد، ماليات امنيت اجتماعي و پرداختش به عهده كارفرماست.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ تير ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۲۵:۲۲ توسط:مينا موضوع:

نگهداري سالمند

نگهداري سالمند
نگهداري كودك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ تير ۱۳۹۶ساعت: ۰۴:۴۲:۵۹ توسط:مينا موضوع:

نگهداري سالمند

سالمندان در سنين بالا معمولا تنها زندگي مي كنند و اكثر آن ها نياز به يك فردي مجرب براي انجام امور روزانه ي خود دارند. برخي از اين سالمندان بيمار بوده و نياز به مراقبت هاي ويژه اي دارند. اعضاي خانواده ي سالمند ممكن است بنا به مشغله هاي فراوان كاري نتوانند در تمام روز از سالمند خود مراقبت كنند و يا دانش و مهرات كافي را براي مراقبت از سالمند ندارند. از اين رو با مراجه به موسسات پرستاري از سالمند اقدام به گرفتن پرستار سالمند مي كنند. اما نكته ي حائز اهميت در نظر گرفتن كيفيت خدمات موسسه و پرستار سالمند مي باشد. توجه نكردن به اين موضوع ممكن است صدمات زيادي در پي داشته باشد. از اين رو شما با شناخت خدمات نگهداري از سالمند با كيفيت بالا مي توانيد در انتخاب هاي خود دقت بيشتري داشته باشيد تا با استخدام پرستار سالمند به حفظ و ارتقاء كيفيت زندگي سالمند كمك نماييد.نگهدار سالمند،مركز مراقبت از سالمند،پرستاري از سالمند بيمار،اعزام پرستاران با تجربه و دلسوز:
برترين موسسات نگهداري  از سالمند با تكيه بر اساس، استانداردها و اصول مربوطه اقدام به استخدام پرستار مي كنند. هر شخصي توانايي نگهداري از سالمندان را نخواهد داشت. عطوفت و مهرباني، شعور بالا، محتاط بودن، هوشيار بودن، ساكت بودن (انجام كار بدون سر و صدا)، فرز و چالاك بودن و شاد بودن از ويژگي هاي پرستار سالمند ميباشد.نگهداري سالمند،پرستار سالمنداز ديگر مولفه هاي پرستار سالمند خوب داشتن مهارت بالا در زمينه ي پزشكي مي باشد تا بتواند در لحظات حساس بهترين عملكرد را از خود نشان دهد. خدمات نگهداري از سالمندان بيمار در منزل نياز به پرستاري مجرب و آشنا با بيماري هاي سالمندان دارد. هر سالمند بسته به وضعيت جسمي كه دارد نياز به مراقبت هاي مختص با نوع بيماري خواهد داشت كه ممكن است هر نگهدار سالمندي از دانش كافي در آن زمينه برخوردار نباشد. خدمات رساني به سالمندان درمنزل انواع گوناگوني دارد كه شامل:خدمات پرستاري در منزل ، فيزيوتراپي ، كاردرماني ، گفتار درماني و خدمات پزشكي عمومي مي باشد.از جمله ي مزاياي  نگهداري از سالمند در منزل يادداشت برداري شرح حال سالمند توسط نگهدار سالمند مي باشد. براي آنكه پزشك مربوطه بتواند بهترين تشخيص را داشته باشد بهتر است كه پرستار شرح حال كاملي از سالمند به او ارائه دهد. خدمات رساني با كيفيت بالا به سالمندان بيمار امري مهم مي باشد زيرا سالمندان بشتر از ديگر افراد در معرض آسيب ها رواني و جسماني مي باشند. پرستار سالمند با شناخت عواطف و روحيات سالمندان بهتر مي تواند اوضاع را مديريت كند و از افسردگي، نگراني و دلهره ي سالمندان بكاهد. داشتن آرامش و اميد به زندگي در سالمندان از جمله مهمترين فاكتور جسم سالم ميباشد.خدمات پرستاري در منزل،مراقبت در منزل از سالمندان بيمارخدمات نگهداري از سالمندان آلزايمري:
نياز سالمندان مبتلا به آلزايمر در انجام امور روزانه ي آن ها خلاصه نمي شود. مهمترين فاكتور در كند كردن و متوقف كردن روند پيشرفت بيماري،داشتن استقلال مي باشد. نگهدار سالمند با تجربه، به خوبي مي داند چگونه با بكارگيري حافظه ي سالمند برخي از امور روزانه به او محول كرده تا از ناكارآمدي و از كارافتادگي سالمند جلوگيري كند. نگهداري سالمندان آلزايمري بايد با صبوري و مهرباني توام با احترام باشد.استخدام پرستار در منزل،نگهدار سالمند،نگهدار سالمند در تهرانپرستار سالمند
 مركز پرستاري و مراقبت از كودك، سالمند، بيمار در منزل مه چهرگان با بكارگيري نيروهاي مجرب و متخصص آماده ي خدمت رساني 24 ساعته به شما و عزيزان شما مي باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ تير ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۰۰:۵۰ توسط:مينا موضوع:

پرستار سالمند

از صحبت درباره ي چنين موضوعاتي صرف نظر مي‌كنند در صورتي كه صحبت با والدين سالمند با آرامش و مهرباني درباره ي آرزوها ، توانايي ها و گزينه هايي كه در آينده دارند مي تواند موجب تصميم گيري بهتر و آرامش خاطر آنها گردد . بهتر است اين صحبت ها در زماني كه والدين قدرت انتخاب دارند و در شرايط جسماني بهتري هستند اتفاق بيفتد تا تصميمي عاقلانه نسبت به آينده والدين صورت گيرد، خواه اين تصميم رفتن به خانه‌ي سالمندان و يا مراقبت از سالمند در منزل باشد .

در زير توصيه هايي براي صحبت بهتر با والدين سالمند و به كار گيري موثر پرستار سالمند ارايه شده است:
احساسات خود را با آن ها در ميان بگذاريد و به والدين سالمند خود اين اطمينان را بدهيد كه در حل مشكلاتشان به آن ها كمك خواهيد كرد. به سالمند اطمينان دهيد، رفتن به خانه سالمند يا استخدام پرستار سالمند به معني قطع ارتباط شما با آنها نيست.
به آن ها كمك كنيد تا آنجا كه ممكن است خود كنترل تصميماتي را كه مي گيرند دردست بگيرند و به انتخاب آن ها تا جايي كه ممكن است احترام بگذاريد. اگر مورد نظرشان پرستار سالمند است حتي المقدور از پرستار سالمند استفاده كنيد.
آن ها را كمك كنيد تا با تغييرات صورت گرفته سازگار شوند و با شرايط جديد وفق پيدا كنند. پرستار سالمند بايد قابليت تطبيق با سالمند شما را داشته باشد.
اطلاعات قانوني ، مالي ، دارويي و پزشكي خود را درباره ي والدين سالمند خود بالا ببريد تا به بهترين نحو بتوانيد با آن ها صحبت كنيد. پرستار سالمند را متناسب با اين اطلاعات انتخاب كنيد.
به نيازها وشرايط خود توجه كنيد و صادقانه با والدين خود درباره ي ميزان زمان و انرژي كه در اختيار داريد صحبت كنيد.
اگر اين صحبت ها موثر واقع نشد و واكنش مناسبي از سوي والدين دريافت نكرديد بهتر است از مراكز مشاوره  مربوط به اين موضوع كمك بگيريد .
 
بهتر است براي باز كردن صحبت با والدين از پنج خواسته و آرزوي خود با آن ها سخن در ميان آوريد و بهتر است وضعيت مالي و بيمه طولاني مدت مربوط به نگهداري سالمند ( Long-Term Care - در ايران وجود ندارد) را نيز  در نظر بگيريد. اگر تصميم به استخدام پرستار سالمند گرفته ايد، پرستار سالمند مي‌بايست متناسب با اين آرزوها و نيازهاي سالمندتان انتخاب شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۰۱:۵۱ توسط:مينا موضوع:

پرستار

پرستاران بزرگترين و فداكارترين افرادي هستند كه در كل دنيا از بيماران  با عشق پرستاري مي كنندو هدف  آنها فقط و فقط بهبود بيمار و يا عشق به كسي كه از آن مراقبت مي كنند مي باشد.

پرستار كودك

پرستار سالمند 

نگهداري از سالمند

نگهداري از كودك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۱۲:۳۴:۳۳ توسط:مينا موضوع:

مزاياي كار با پرستار سالمند



اگر شما به عنوان پرستار سالمند از يك عزيز سالمند مراقبت مي كرديد احتمالا سرخوردگي كه ناشي از تغييرات  نيازهاي سلامتي شان ايجاد مي شده است  را تجربه كرده ايد. ملاقات در مطب پزشك، رفتن به بيمارستان، بستري شدن براي توانبخشي ، تغيرات درداروها...اينها اتفاقاتي اند كه اغلب مراقبت از سالمندان براي پرستار سالمند را پر تنش ميكند.
عزيز شما خواه در خانه زندگي ميكند خواه در يك انجمن كمك ، كار كردن با يك پرستار سالمند كسي كه متخصص در مراقبت از سالمندان است كمك بزرگي به هر خانواده اي كه داراي يك سالمند است محسوب ميشود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۱۲:۰۳:۲۹ توسط:مينا موضوع:

مزاياي كار با پرستار سالمند



اگر شما به عنوان پرستار سالمند از يك عزيز سالمند مراقبت مي كرديد احتمالا سرخوردگي كه ناشي از تغييرات  نيازهاي سلامتي شان ايجاد مي شده است  را تجربه كرده ايد. ملاقات در مطب پزشك، رفتن به بيمارستان، بستري شدن براي توانبخشي ، تغيرات درداروها...اينها اتفاقاتي اند كه اغلب مراقبت از سالمندان براي پرستار سالمند را پر تنش ميكند.
عزيز شما خواه در خانه زندگي ميكند خواه در يك انجمن كمك ، كار كردن با يك پرستار سالمند كسي كه متخصص در مراقبت از سالمندان است كمك بزرگي به هر خانواده اي كه داراي يك سالمند است محسوب ميشود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۱۲:۰۳:۱۴ توسط:مينا موضوع:

مزاياي كار با پرستار سالمند



اگر شما به عنوان پرستار سالمند از يك عزيز سالمند مراقبت مي كرديد احتمالا سرخوردگي كه ناشي از تغييرات  نيازهاي سلامتي شان ايجاد مي شده است  را تجربه كرده ايد. ملاقات در مطب پزشك، رفتن به بيمارستان، بستري شدن براي توانبخشي ، تغيرات درداروها...اينها اتفاقاتي اند كه اغلب مراقبت از سالمندان براي پرستار سالمند را پر تنش ميكند.
عزيز شما خواه در خانه زندگي ميكند خواه در يك انجمن كمك ، كار كردن با يك پرستار سالمند كسي كه متخصص در مراقبت از سالمندان است كمك بزرگي به هر خانواده اي كه داراي يك سالمند است محسوب ميشود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۵۴:۲۳ توسط:مينا موضوع: